Hvad Koster Kaffen I Din Virksomhed Basico

Hvad koster kaffen i din virksomhed?

Læsetid: 3 minutter

FÅ INSPIRATION!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få et fagligt indspark med substans direkte i indbakken.
TILMELD
Lisbeth Bau-Madsen

Lisbeth Bau-Madsen

Senior Partner

27. februar 2023

Besparelser på op til 30% kræver fuld forståelse af omkostningsdriverne – helt nede i detaljen.

Syv ud af ti virksomheder kender ikke omfanget af deres udgifter til Facility Management. Hvorfor det forholder sig sådan, vil vi gerne give dig et konkret eksempel på.

70% af os drikker kaffe hver dag.

Vi er vilde med kaffe: 70% af os drikker kaffe hver dag. Vi finder i gennem­­snit vej til kaffeløsningen på arbejdspladsen fire gange om dagen; overordnet set svarer det i Danmark til et kaffeforbrug på over 20 mio. kopper om dagen.

Den mest optimale kaffeløsning for din virksomhed er nødvendigvis ikke den billigste. For ud over at en indbydende kaffestation og en god kop kaffe fører til spontane samtaler og vidensdeling, så øger den også medarbejdertilfredsheden. Derfor skal kaffeløsningen være tilpasset jeres behov og være prismæssigt optimeret – uden at gå på kompromis med smag og kvalitet.

Men kender du omkostningsstrukturen på din virksomheds kaffeløsning? I Basico kender vi vores. Ved at gennemgå kontrakter, fakturaer, medarbejderadfærd og processer har vi brudt en kop kaffe ned i alle omkostningsdrivere.

For en kaffeløsning er ikke kun udgifter til leasing og kaffebønner, som de fleste af os tror.

I Basicos kaffeløsning udgør omkostningerne:

Et billede af Basicos kaffeløsning

Så kaffebønnerne udgør rent faktisk kun 23,3% af prisen på en kop kaffe.

Kaffeeksemplet her er blot et ud af mange med det vigtige budskab: Hvis du ikke har overblik over omkostningsstrukturen på en kop kaffe, så er der med garanti andre grene af Facility Management-området, som du heller ikke kender omkostningerne på.

Vidste du, at ved at gennemgå optimeringspotentialet på hele Facility Management-området kan din virksomhed typisk opnå besparelser på 15-30% – samtidig med at du hæver kvalitetsniveauet?

Basicos ydelser inden for Facility Management
Lisbeth Bau-Madsen

Lisbeth Bau-Madsen

Senior Partner

+45 25 10 22 12

lbaumadsen@basico.dk

Optimer FM-området, og skab øget værdi for færre penge.

Få lavet et High Spot-review af din virksomheds Facility Management-setup og de samlede spends, inklusive kortlægning og vurdering af mulighederne inden for Space Management/lokationsoptimering, IT- og systemunderstøttelse samt optimering af service- og kvalitetsniveauer.

Kontakt os og hør mere.