Har du det fulde overblik over dine facility management-omkostninger?
Hvis du tøver en kende, så vil vi gerne præsentere dig for vores spend-cube-metode – en unik og fleksibel metode, der går i dybden med alle din virksomheds omkostninger. Det betyder, at du får et fuldt økonomisk og detaljeret indblik i leverandørernes leverancer og i dine omkostninger på afdelingsniveau, lokationsniveau og fagområde. Og i blogindlægget her kan du blive klogere på, hvilken værdi det kan skabe for din virksomhed.
Vi håber, at vi har gjort os fortjent til din tillid, og at du tror på det, vi fortæller dig.
Men vi forstår godt, hvis du tænker: Det lyder alt sammen meget godt, men hvordan er det helt konkret, at sådan en spend cube tager sig ud, og hvad er det, den indeholder?
Vi er glade for, at du spørger!
Herunder kan du nemlig se et eksempel på en spend cube med fiktive data, og du kan endda klikke dig rundt for at få en fornemmelse for, hvad spend cuben kan give dig af overblik og indblik ift. din virksomheds facility management-omkostninger.
Vi håber især, at du vil lægge mærke til muligheden for at åbne omkostningerne og splitte dem op i underniveauer. Og husk, at du kan bruge pilene øverst i højre hjørne til at skifte mellem rapporterne, og at du kan få mere information om hver rapport ved at trykke på I’et oppe i venstre hjørne.
Prøv den herunder!
Hvad kan du bruge spend cuben til?
Der er mange fordele ved at have det kølige overblik over din virksomheds facility management-omkostninger – og ved samtidig at have adgang til alle de djævelske detaljer, som gør det muligt at finde optimeringspotentialerne.
Ved hjælp af vores Basico spend cube får du …
- Et indblik i omkostninger helt ned på faktura-/bilagsniveau
- Let adgang til at udvælge fakturaer til nærmere analyse
- Mulighed for at koble spend cuben til virksomhedens faktura-flow ved hjælp af VBA-makroer eller kontorrobotter
- En metode til opfølgning på brug af leverandører og til rapportering af omkostninger til butiks-/afdelingschefer.
De fleste vælger at investere i en spend cube med en omkostningsreduktion for øje. Og i det øjemed er spend cuben også et uhyre effektivt værktøj. Det er nemlig muligt at målrette analyserne efter din tilgang til omkostningsreduktion.
Du kan bl.a. stille skarpt på ...
Cost recovery, det vil sige inddrivelse af engangsbeløb som følge af moms- og afgiftsfejl, dobbeltbetalinger, fejlfaktureringer og -betalinger osv.
Optimering af indkøb gennem eksempelvis konsolidering af leverandører eller serviceområder og af indkøbsbetingelser med henblik på genforhandling af rabatter, services, leverancer, rammevilkår m.v.
Tilpasning af bagvedliggende processer og services til det givne behov og aktivitetsniveau, herunder ændring af snitflader mellem opgaver, der udføres af interne medarbejdere og eksterne leverandører.
Har du brug for sparring?
I Basico er vi specialister i FM-optimering med analytiske kompetencer; vi har fokus på detaljerne og har faglig viden inden for FM, jura og økonomi.
Og selvom spend cuben er et fantastisk værktøj, kan den ikke stå alene. Derfor supplerer vi den altid med praktiske analyser og en dybdegående fakturagennemgang med kontorrobotter – de arbejder nemlig både hurtigt og fejlfrit. Kontakt os for at høre mere.