Mangler du overblik over din indretning? Så er Basicos Seating Plan Tool muligvis dét værktøj, du mangler. Værktøjet giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og i de forskellige afdelingers zoner. Og det hjælper dig med at få overblik, hvis I skal ændre på indretningen. Hvordan det helt konkret fungerer, kan du blive klogere på i blogindlægget her.
Få et sneak peek på værktøjet
Altså … tror du ikke dine egne ører, kan du her få syn for sagen. For modsat andre ting, der lyder for gode til at være sande, er det ikke tilfældet her.
I blogindlægget her kan du nemlig se en demonstration af værktøjet, hvor vi har brugt os selv som forsøgskaniner, dog med fiktive persondata. Ved at klikke dig rundt nedenfor kan du derfor få en oplevelse af, hvordan sådan et Seating Plan Tool virker, og hvordan det er at navigere rundt i.
Og ikke mindst – hvordan Basicos Seating Plan Tool kan hjælpe dig med at skabe overblik over dine medarbejderes siddeplan.
I værktøjet vil du få vist permanent optagede pladser med rødt, flyverpladser med gult og helt ledige pladser med grønt. Flyverpladser er tildelt en afdeling, og det er derfor umiddelbart meningen, at medarbejdere inden for den afdeling, som pladsen er tildelt, skiftes mellem flyverpladserne.
Desuden får du vist antallet af medarbejdere, siddepladser og forholdet imellem de to.
Det er smart, ikke?
Hvad kan du bruge Basicos Seating Plan Tool til?
Der er mange fordele ved at have det kølige overblik over din virksomheds siddeplan – og ved samtidig at have adgang til de detaljer, som gør det muligt at finde optimeringspotentialerne, når virksomheden vokser.
Basicos Seating Plan Tool er et rigtig godt værktøj til din virksomhed, hvis I har faste pladser, men også rokerer rundt mellem flyverpladser.
Det giver dig nemlig mulighed for at søge og filtrere på, hvor folk sidder både individuelt og i de forskellige afdelingers siddepladszoner. Derudover kan det hjælpe dig med at få overblik, hvis I skal ændre på pladserne.
Værktøjet er udviklet i Power BI, og det tager udgangspunkt i din virksomheds plantegninger med nummererede borde og bruger disse til at placere den enkelte medarbejder.
Et par af vores yndlingsfeatures er, at ...
- det skaber et fantastisk overblik, så I let kan finde hinanden.
- det er let at dele blandt alle i virksomheden.
- det er nemt at opdatere.
- du kan søge i det – også efter specifikke personer.
Kunsten at flytte en virksomhed
Har du brug for sparring?
Hjemmearbejde, inflation og høje energipriser betyder, at virksomhedernes fysiske rammer er i fokus som aldrig før. Og for nogle gør det, at organisationens siddeplan kommer i fokus. Vil du gå fra faste til fleksible pladser, eller vil du blot skabe overblik over din nuværende siddeplan, så du kan udnytte den bedre?
Ræk ud for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din siddeplan til at sidde lige i skabet.