Byggeri, ejendomstransaktioner og administration af ejendomme
Hvis du arbejder med bygninger og ejendomme – enten som investor, bygherre, entreprenør eller administrator af ejendomme – har du sandsynligvis en god mængde juridisk rugbrødsarbejde på din tallerken.
For med byggeri, drift og optimering af ejendomme følger der et væld af forpligtelser, leverandører og samarbejdspartnere – og dermed samarbejder, der skal sættes klare rammer og aftaler for. Det indebærer forhandlinger, kontrakter, transaktioner m.v., som er nødvendige for, at alle er indforståede med deres forpligtelser, ansvarsfordelingen og de mulige konsekvenser, hvis der sker brud på aftalerne.
Det er ikke blevet mindre komplekst de seneste år, hvor byggebranchen er hårdt ramt af prisstigninger og forsyningsproblemer, og hvor ejendomsejere skal forholde sig til stigende finansieringsomkostninger, bæredygtighed og ESG-krav, der får mere og mere fokus.
Derfor oplever mange også et behov for ekstra juridisk båndbredde.
… og det er her, vi kommer ind i billedet: Basico Legal Services tilbyder nemlig fleksibel juridisk assistance in-house. Vi hjælper med daglige driftsopgaver, ved spidsbelastninger og i forbindelse med projekter, der kræver ekstra juridiske hestekræfter.
Vi kan bl.a. hjælpe dig med dette inden for real estate & construction:
- Projektudvikling
- Entreprise og byggeri
- Drift og optimering
- Ejendomstransaktioner
- Almindeligt forekommende inhouse opgaver.
Hands-on juridisk assistance til projektudvikling
Hvis du står over for et nyt byggeprojekt, kan vi bl.a. hjælpe dig, når du skal indgå aftaler om køb og salg af grunde og byggeretter.
Derudover kan vi aflaste dig ved at assistere med myndighedsbehandling, planprocesser, tinglysning, servitutter, pantehæftelser samt grundejer- og ejerforeninger. Endelig kan vi hjælpe med finansieringsaftaler, udarbejdelse af sikkerhedsdokumenter samt købsaftaler og bolig- eller erhvervslejekontrakter.
Få hjælp til det juridiske tovtrækkeri i dine entrepriser
Større entrepriser indebærer juridiske leverancer såsom entreprisekontrakter, leverandøraftaler, rådgiveraftaler og løbende contract management. Det kan også være nødvendigt at have nogen til at håndtere løbende krav og problemstillinger, konfliktløsning undervejs i byggeriet og claims management.
Alt dette kan vi hjælpe med i Basico Legal Services, hvor vi agerer som en aktiv sparringspartner for både ledelse og produktionsfolk. Vi har desuden erfaring med større infrastrukturprojekter og både AB-, ABR- og FIDIC-vilkår.
Juridisk assistance i forbindelse med optimering eller udlejning af boliger og erhvervsejendomme
Hvis du ejer og udlejer bygninger til enten bolig eller erhverv, ved du, hvor vigtigt det er, at dine lejekontrakter tilgodeser dine behov, og at det samtidig kan være vanskeligt at navigere i lejelovgivningen. Vi kan hjælpe dig med såvel bolig- som erhvervslejekontrakter, så du har ro i maven og ved, at der er styr på compliance med lejelovgivningen.
Derudover kan vi hjælpe dig med løbende håndtering af lejere og lejeretlige udfordringer samt asset management og optimering af ejendomme i samarbejde med vores facility management-team – eventuelt i forbindelse med en struktureret salgsproces.
"Vi er fleksible og ‘onsite’, fordi vi indgår direkte i den daglige drift og betragter os selv som en del af teamet i din virksomhed. Gennem vores fysiske tilstedeværelse får vi detaljeret kendskab til din organisation."
Mangler du en jurist til at hjælpe dig med ejendomstransaktioner?
I så fald kan du indstille din søgen nu. Vi kan nemlig hjælpe med intern bistand ved både købs- og salgsprocesser (enkelte aktiver eller porteføljesalg).
Vi kan bl.a. hjælpe med købsaftaler, bilagsmateriale, due diligence, håndtering af spørgsmål og med at håndtere eventuelle problemstillinger, som modpartens rådgiverteam måtte rejse. Derudover kan vi hjælpe med hele den praktiske gennemførelse af transaktionen (closing og post-closing opgaver).
Sådan arbejder vi
Vi samarbejder med forretningens enheder og andre interessenter og fungerer som en proaktiv sparringspartner for forretningen – og vi sætter en ære i at gøre juridiske spørgsmål forståelige og operationelle.
Med en karakteristisk hands-on-tilgang og erfaring med hurtigt at ’finde sin plads’ i en ny organisation sikrer vi en hurtig og smidig introduktionsperiode.
Vi er fleksible og ‘onsite’, fordi vi indgår direkte i den daglige drift og betragter os selv som en del af teamet i din virksomhed. Gennem vores fysiske tilstedeværelse får vi detaljeret kendskab til din organisation.
Vi stiller med et veluddannet og erfarent Legal-team
Vores juridiske konsulenter er erfarne – det mærker du både på deres faglighed og på deres evne til at kombinere den juridiske og den forretningsmæssige tankegang for at finde løsninger frem for problemer.
De har generelt mere end ti års erfaring, er typisk uddannet fra et af de velrenommerede advokatfirmaer og har efterfølgende haft en eller flere in-house juridiske positioner.
Vi har fokus på at forstå og bidrage til værdiskabelsen i den forretning, som Legal er en del af.



Kontakt os!
